۱۸ فقره مجوز تغییر کاربری زمین کشاورزی از آغاز امسال تاکنون در چالوس صادر و دو فقره بنای غیرمجاز در بابل تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یزدانقلی خزایی پول مدیر جهادکشاورزی شهرستان چالوس از صدور ۱۸ فقره مجوز تغییر کاربری تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغ‌ها از سال گذشته تاکنون خبر داد.
 
وی افزود: با هدف تامین و ایجاد امنیت غذایی و پاسخگویی به نیاز بهره برداران، از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۸ فقره مجوز تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهرستان چالوس صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: دارندگان مجوز کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک مکلفند اراضی مورد نظر را برای کاربری مورد تقاضا بهره برداری و استفاده از آن برای سایر کاربری‌ها بدون دریافت مجوز از سازمان متبوع یا کمیسیون تبصر یک ماده یک ممنوع بوده و از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌شود.

وی از کسانی که قصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دارند خواست برای کسب مجوز تغییر کاربری به این مدیریت مراجعه و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اجتناب کنند، در صورت عدم رعایت این موضوع از طریق مراجع قضایی نسبت به تخریب و قلع و قمع بنا‌های احداث شده اقدام خواهد شد.
 
سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز گفت: با تخریب داوطلبانه دو مورد تغییر کاربری غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، ۱۲۰ مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، دو مورد تفکیک، دیوارکشی و احداث بنای غیرمجاز به مساحت ۱۲۰ مترمربع در زمین کشاورزی روستا‌های شوبکلا و خجیرکلا از توابع مراکز جهاد کشاورزی بندپی غربی و لاله آباد شهرستان بابل به صورت داوطلبانه توسط مالکین تخریب و به چرخه تولید برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ضمن قدردانی از مالکان برای تخریب داوطلبانه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین کشاورزی، خاطرنشان کرد: در ادامه روند جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و باغی، گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی از مالکان زمین‌های کشاورزی خواست قبل از هرگونه اقدام برای تغییر کاربری به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/آ


صدور  مجوز تغییر کاربری در چالوس و بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.